prinPoslední roky golfový svět netrpělivě sledoval výstavbu dalšího golfového hřiště na Mauriciu. Jeho plánované dokončení pozdržel covid. V prosinci minulého roku turnaj AfrAsia Bank Mauritius Open série DP World Tour konečně zahájil jeho provoz.

Před dvěma roky jsem hovořila s Michaelem Geerdharrym, manažerem Golfové klubu Heritage, ke kterému nové hřiště patří, a ten mě tenkrát informoval o velkých plánech. "Bude to nejlepší linksové hřiště v Indickém oceáně. První devítka už je hotová", pyšnil se. Nicméně ukázat nám ji nehodlal. O to víc jsme byly na nové hřiště zvědavé.

ReserveLa Réserve Golf Links – ne pro slabé povahy
Toto nové hřiště se nachází ve svěží jihozápadní oblasti Mauricia, v bezprostřední blízkosti biosférické rezervace UNESCO. Jeho autory jsou Louis Oosthuizen a Peter Matkovich.
V hypermoderní klubovně kousek od pobřeží nás přesvědčili o nutnosti buginy a už vyjíždíme na první jamku. Ráda chodím pěšky, ale zde bychom byly bez buginy opravdu ztracené. Hřiště začíná na kopci, vysokém 600 metrů, a táhne se dolů k oceánu. Už jen cesta na první odpaliště nám trvala patnáct minut. Na dotaz, proč nezačíná hřiště – jak je běžné – kousek od klubovny, jsme se dozvěděly, že přece musíme nejdřív vidět tu nádhernou přírodní rezervaci.

Drama může začít
Na první jamce čekala sympatická Mauricijka s lahví whisky a nabídla nám doušek na povzbuzení. Naštěstí déšť, kterým hrozila předpověď, se zatím nedostavil, tak odvážně vyrážíme. Pohled na úzkou vstupní fairway č. 1 připomíná Skotsko. Na jejím konci se před greenem po obou stranách zdvihají dvě bujné duny, za nimiž tušíme green. Ale Skotsko je daleko. Vane zde příliš teplý vítr. Vlevo od prvního odpaliště je výhled na tropickou džungli a vpravo se na obzoru rozprostírá Indický oceán.

I druhá jamka je záludná. Fairway je úzká, po stranách vysoké duny, na green je vidět až na poslední chvíli. A tak to pokračuje i dál. Třetí jamka je konečně čitelná. Na konci široké fairwaye je vyvýšený – tedy jak se mezi golfisty říká - infinity green, který je ovšem obklopený šílenými bunkery. „První tři jamky budí díky své obtížnosti respekt všech amatérů, ať už jde o hráče se single hendikepem nebo začátečníky", napsal někdo přede mnou a já s tím souhlasím.

Po trojce sjíždímě dost příkrým svahem k pobřeží oceánu. Velmi originální je sedmá jamka. třípar přes vodu s greenem obklopeným bunkery a nad nimi hned strmé duny. Na osmičce jsme opět ztracené, nemůžeme najít cestu na devítku, tak se vracíme po fairwayi osmičky. Až v klubovně se dozvídáme, že jiné cesty nebylo, než zpět po fairwayi a pak odbočit. Naštěstí bylo hřiště poloprázdné, takže se žádní golfisté po fairwayi neblížili a nikoho jsme nevylekaly. Most u greenu přes rokli je prý v plánu. Stejně jako informační desky u odpališť.

Druhá devítka má ještě divočejší charakter, kopcovitá, dokonce buginou přejíždíte fairwayový bunker. Krátce řečeno, golfisté s handicapem nad patnáct (jako já), třeste se. Moji agresivitu zmírňovala jen nádhera prostředí. "Je to náročné hřiště a není pro slabé povahy," řekl autor Louis Oosthuizen. Souhlasím, ale za návštěvu stojí.

La Réserve Golf Links je přístupný výhradně členům klubu a hostům resortu Heritage, cena greenfee se pohybuje kolem 200 eur – podle denní a roční doby.

ChateauLe Château Golf Course
Druhý den jsme si zahrály druhé hřiště golfového klubu Heritage, Le Château Golf Course
který je součástí stejnojmenného hotelového resortu. Autorem je Peter Matkovich, který se důmyslně řídil topografií terénu a přizpůsobil jemu, co se dalo. Nebylo třeba pokácet jediný strom ani budovat uměle vodní překážky. Hřiště se táhne mírně kopcovitým terénem s mnoha výhledy na oceán. Není příliš těžké ani zákeřné. Zde jsme si po předchozím dnu hru opravdu vychutnaly. Není divu, že hřiště Heritage bylo již devětkrát vyznamenáno jako nejlepší v Indickém oceáně.
W: www.heritage.mu

GC Ile aux Cerfs – na závěr náš favorit
Na závěr jsme si klasicky střihly našeho favorita - osmnáctijamkové hřiště na vulkanickém ostrově Ile aux Cerfs. Na ten se dostanete z pevniny pouze lodí. Plavba trajektem trvá jen pár minut. Pod designem hřiště je podepsán legendární Bernhard Langer, takže zde těžko najdete chybu. Jeho preciznost dotvářejí perfektní fairwaye i greeny, o které se stará padesát greenkeeperů. A dámy to moje daleko lehčí než pánové. Hřiště se dá opravdu obejít s dobrým výsledkem a bez vztekání. A po hře si můžete zaplavat v modré laguně a zakousnout se pak do čerstvě vylovené rybky a slastně zalehnout na pláži.

La Shangria-La Le Touessrok
Hřiště je přístupné všem golfistům, nicméně pro hosty resortu La Shangria-La Le Touessrok je hra i veškeré transfery v ceně pobytu. Resort je jeden z architektonicky nejzdařilejších v Indickém oceáně. Je postaven na písečném pobřeží ve stylu vesničky s africky inspirovaným designem. Nabízí 4 km prostorných pláží s bílým pískem, které se táhnou podél zálivu. Další, odlehlehlejší pláže se nacházejí na soukromém ostrově Ilot Mangénie, který rovněž patří k resortu. Gastronomie je rovněž prvotřídní – každý večer řešíte, zda večeřet indicky v restauraci Safran nebo japonsky v Kushi. Pestrou mezinárodní kuchyni lze také vyzkoušet v restauracích Le Bazar nebo v Republik Beach Club & Grill. Večer vystupují v Sega baru nejlepší místní umělci.Shangri

Chi, The Spa
Po golfu můžete vyzkoušet některou z masáží v lázeňském areálu Chi, The Spa. Spolu se velmi dobře vybaveným fitness centrem je umístěn v centrální části resortu, obklopen tropickou vegetací. Nabízeny jsou rovněž lekce jógy a relaxace v sauně nebo páře.
W: www.shangri-la.com

Druhá zastávka – Constance Prince Maurice
Le Prince Maurice je víc než jméno a víc než hotel – je to mýtus. Jednotlivé objekty hotelu Constance Prince Maurice jsou rozesety na 60hektarovém soukromém poloostrově, na úžasném místě u modré laguny s bílými plážemi. „Jméno dostal stejně jako ostrov po holandském princi Mauritsi van Oranje", vypráví nám manažerka Sylvabelle, která nás provází celým hotelovým areálem, a pokračuje: „Hotel byl nejdřív jen pro dospělé, děti sem neměly přístup. Jednou sem však na svatební cestu vyrazil jeden český pár, strávil tu měsíc a pravidelně se vracel. Když přišly děti, dožadoval se zrušení zákazu. Tak tu od té doby míváme i děti, a vybudovali jsme dvanáct rodinných pokojů i dětský klub", usmívá se sympatická Mauricijka. Vybírat ubytování můžete mezi suitami různé velikosti nebo vilkami. Některé mají vlastní venkovní bazény.
Velkou výhodou jsou dvě vlastní golfová mistrovská hřiště Legend Course a Links Course, která jsou vzdálena pouhých deset minut od hotelu. Hosté hotelu hrají na obou hřištích zdarma.

Na ostrově je dnes 13 golfových hřišť, takže je z čeho vybírat. Hřiště jsou ve skvělém stavu a často velmi odlišná, každý si najde svého favorita. Většina je přímo u moře, ale za návštěvu stojí i vnitrozemská hřiště. Zkrátka, na Mauricius nikdo nemá.

Text a foto: Natascha Kames

Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz

Přihlášení Golf News

OMEZENÝ POČET ZA SUPER CENY
350 Kč,-

Zahájen prodej voucherů 1fee2hráči na sezonu 2024, které umožňují na vybraných hřištích ve vymezeném čase po uhrazení jednoho fee hru dvěma hráčům. S ...